Fritid

BÅTBRUK

Vi har mange forskjellige båttyper til disposisjon og dere kan benytte robåter (10), kajakker (42) og seiljoller (8). Båtbruk på fritiden vil jo være avhengig av været, særlig når det gjelder seiling.

FISKE

Det er fint å fiske her. Langs bryggene under broa og ute på bukta er det torsk, sei, lyr og mange flere som venter på dere. I alle de smale kanalene på innsiden av øya er det et fantastisk sjøørretfiske. Ta med fiskeutstyr. Det behøver ikke å være så avansert, en plankebit med litt fiskesnøre og en krok er alt som skal til.

BADING

Det er mange strender på øya, og en av dem er rett ved brygga vår. Der har vi bading til faste tider i den varme årstiden. Det er ikke lov for elevene å bade på egen hånd. Dette avtaler vi nærmere på lærermøte første dagen.

ANDRE UTEAKTIVITETER

Mulighet for fotball, volleyball, bordtennis, 18-hulls frisbeegolf og et basket stativ. På fritiden bruk av robåter, seiljoller, kajakker og mange muligheter for fiske fra land. Tur og sti muligheter samt orienteringsløype er lett tilgjengelig. Det spennende å utforske øya utenfor leirskoleområdet.

INNEAKTIVITETER

På leirskolen er det et eget brettspill rom og et fellesrom med bordtennisbord, fotballspill og biljardbord som elevene kan benytte på fritiden. Utstyr til film og diskotek er tilgjengelig.

KLASSEROM/SPILLROM

Vi har et eget spillrom for brettspill. Et eget rom for biljard, fotballspill og bordtennis. Musikkspiller og lysanlegg forn å lage diskotek og prosjektor for film.

KIOSK

Kiosken på leirskolen er åpen en stund etter middagen tirsdag, onsdag og fredag. Den har ikke det helt store vareutvalget, men litt toalettartikler, t-skjorte, buff, caps, brus, sjokolade, potetgull og litt fiske utstyrt. I løpet av uken drar vi til Lyngør hvor det er en butikk