Generell Informasjon

Generell informasjon

Kystleirskolen Tvedestrand ligger mellom Risør og Tvedestrand på øya Risøy. Risøya er en øy på 500 mål som grensen til Raet nasjonalpark. Den idylliske beliggenheten med skjær, blanke svaberg, flotte viker og sund innbyr til gode naturopplevelser. Nærmeste nabo Lyngør er kåret til «Europas best bevarte tettsted».

Veibeskrivelse

Kjør E18 til Tvedestrand (Ikke ta av ved Risør), derfra følger dere skilt til Lyngør og Gjeving på Rv. 411 etter ca 20 km. står det skilt til Risøy. Da er det 300 meter, over broa og til venstre så er dere fremme.Kart fra E18 til Risøy Folkehøyskole, Risøyveien 15, 4912 Gjeving

Innkvartering

Elevene bli innkvartert i” Skipperstua”, et bygg med 8 nyrenoverte leiligheter. Her vil de bli fordelt i grupper fra 6-13. Leilighetene inneholder bad, stue og ett til to soverom.Alle leilighetene har kjøleskap.Flere av leilighetene er tilpasset for rullestoler.

Mat

Frokost, middag og kvelds vil bli servert i kantinen til Risøy folkehøyskole. Bygningen ligger 50 meter fra internatet. Der vil vi ha egne tider hvor vi spiser og vi vil nyte godt av et stort profesjonelt kjøkken. Til pausen midt på dagen smører elevene niste under frokosten. Er det noen som må ha spesielle dietter er ikke det noe problem, men vi vil gjerne ha beskjed uken før dere kommer. Og denne beskjeden må gå gjennom læreren.

Klasserom/ Spillrom

Vi har et eget spillrom for brettspill. Et eget rom for biljard, fotballspill og bordtennis. Musikkspiller for å lage diskotek og prosjektor for film.

Kiosk

Kiosken på leirskolen er åpen en stund etter middagen tirsdag, onsdag og fredag. Den har ikke det helt store vareutvalget, men litt toalettartikler, t-skjorte, buff, caps, brus, sjokolade, potetgull og litt fiske utstyrt. I løpet av uken drar vi til Lyngør hvor det er en butikk.

Uteområde

Mulighet for fotball, volleyball, bordtennis, 18-hulls frisbeegolf og et basket stativ. På fritiden bruk av robåter, seiljoller, kajakker og mange muligheter for fiske fra land.Mange turstier og veier på øya tar deg rundt til idylliske steder.